مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 17:502020-12-01بين الملل

ضرب الاجل سودان برای واشنگتن برای تصویب قانون مصونیت در کنگره


رییس شورای حاکمیتی سودان در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا هشدار داده در صورتی که قانون مصونیت سودان در کنگره تا پایان دسامبر به تصویب نرسد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالفتاح البرهان رییس شورای حاکمیتی سودان در تماس تلفنی روز گذشته با مایک پامپئو وزیر خارجه آرمیکا هشدار داده در صورتی که کنگره آمریکا تا پایان دسامبر (اوایل دی ماه) قانون مصونیت سودان از هرگونه دادخواست قربانیان تروریسم سودان را تصویب نکند، خارطوم روند عادی سازی روابط با تل آویو را متوقف می کند.

روزنامه نیویورک تایمز با انتشار این گزارش نوشت که پامپئو در تماس تلفنی روز گذشته تلاش کرد تا به برهان اطمینان خاطر داده و قول داد که طی هفته های آینده کنگره قانون مصونیت سودان را تصویب خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دولت ترامپ قصد دارد مراسم امضای توافق میان سودان و رژیم صهیونیستی را اواخر این ماه در کاخ سفید برگزار کند.

با وجود تعهد پامپئو اما بحث ها درباره قانون مصونیت سودان از دادخواست قربانیان تروریسم همچنان ادامه دارد.

سناتورهای دموکراتی نظیر رابرت منندز و چاک شومر که مخالف این مصونیت برای سودان هستند گفته اند موافق این نیستند که مانع آن شوند که سودان به دلیل نقشش در حمایت از القاعده در زمان حملات یازده سپتامبر، تحت پیگرد قربانیان آمری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرب الاجل سودان برای واشنگتن برای تصویب قانون مصونیت در کنگره

ضرب الاجل سودان برای واشنگتن برای تصویب قانون مصونیت در کنگره