مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 12:552020-12-01اقتصادي

بخشنامه بانک مرکزی ترمز اقتصاد را می کشد


رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران می گوید بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره ی رفع تعهد ارزی وارد کنندگان موجب کشیده شدن ترمز فساد ایران می شود.

- اظهار نظر رییس کمیسیون صادرات اتاق ایران درباره بخشنامه جدید ثبت سفارش واردات: بخشنامه بانک مرکزی ترمز اقتصاد را می کشد رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران می گوید بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره ی رفع تعهد ارزی وارد کنندگان موجب کشیده شدن ترمز فساد ایران می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ادامه اختلاف نظرها میان بانک مرکزی و فعالان بخش خصوصی این بانک جدیدا بخشنامه ای را در رابطه با ایفای تعهدات وارد کنندگان ابلاغ کرده که با انتقاد جدی بخش خصوصی مواجه شده است.

بر اساس این بخشنامه وارد کنندگان موظف هستند حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از نهایی شدن ثبت سفارش نسبت به تحویل اسناد مربوط به کالاهای وارداتی به بانک مرکزی اقدام کنند و در 45 روز کالاها را به شکل نهایی از گمرک ترخیص کنند.

فعالان اقتصادی می گویند با توجه به پیچیدگی فرآیند واردات کالاها به کشور عملا زمان اعلام شده از سوی بانک مرکزی قابل اجرا نیست و در نتیجه به کاهش تقاضا برای واردات منجر می شود.

جمشید نفر رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این موضوع اظهار کرد: در اقتصاد ما اساسا فعالیت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشنامه بانک مرکزی ترمز اقتصاد را می کشد

بخشنامه بانک مرکزی ترمز اقتصاد را می کشد