مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 11:552020-12-01اقتصادي

45 هزار هکتار اراضی ملی کشور به شهرک های کشاورزی اختصاص یافت


مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی بر توسعه این شهرک ها تاکید کرد و گفت: تاکنون 45 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی کشور برای احداث شهرک های کشاورزی اختصاص یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، علی اشرف منصوری شامگاه دوشنبه در جلسه پیگیری مشکلات شهرک های کشاورزی این استان اظهار داشت: از این وسعت اراضی در نظر گرفته شده، بیش از 9 هزار هکتار به سرمایه گذاران واگذار شده است که 95 درصد آن در دو سال گذشته بوده است.

به گفته وی 9 هزار هکتار اراضی واگذار شده برای ایجاد شهرک های کشاورزی به صورت دقیق و کارشناسی شده است به گونه ای که امکان سوء استفاده توسط زمین خواران و رهاسازی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی از فسخ قرارداد یک هزار و 500 هکتار از اراضی واگذار شده برای ایجاد شهرک های کشاورزی که در انجام تعهدات قانونی در زمان کوتاه واگذاری موفق نبودند، خبر داد و تاکید کرد: هم اینک هفت هزار و 400 هکتار از اراضی در اختیار سرمایه گذاران است که حدود 6 هزار هکتار آن در حال ساخت و یا بهره برداری نهایی است.

وی بیشتر فعالیت شهرک های کشاورزی ایجاد شده در سطح کشور را در بخش شیلات و آبزی پروری، دامپروری ، پرورش طیور و ایجاد گلخانه دانست و تصریح کرد: به دلیل زودبازده بودن این شهرک ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

45 هزار هکتار اراضی ملی کشور به شهرک های کشاورزی اختصاص یافت

45 هزار هکتار اراضی ملی کشور به شهرک های کشاورزی اختصاص یافت