مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 11:202020-12-01اقتصادي

بخشنامه تازه گمرک برای کاهش رسوب کالا و تعیین تکلیف کالاهای موجود در بنادر


معاون گمرک در نامه ای به گمرکات کشور مهلت خروج کالا از گمرک را به تفکیک کالاهایی که اظهار نشده اند، کالاهایی که در حین تشریفات گمرکی هستند و کالاهایی که پروانه الکترونیکی دارند، - ابلاغ کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، معاون گمرک دستورالعمل جدیدی را بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای کاهش رسوب کالا و تعیین تکلیف کالاهای موجود در بنادر و گمرکات کشور به گمرکات سراسر کشورابلاغ کرد.

متن دستورالعمل مهرداد ارونقی خطاب به ناظرین، مدیران کل و مدیران محترم حوزه های نظارت و گمرکات اجرایی بدین شرح است؛ مطابق مفاد مواد 38 و 39 قانون امور گمرکی، خروج کالا از اماکن گمرکی، مستلزم انجام تشریفات گمرکی است.

تشریفات گمرکی به استثناء موارد مندرج در قانون مذکور، منوط به اظهار کالا با تسلیم اظهارنامه توسط صاحب کالا یا نماینده قانونی وی انجام می شود.

پیروی تصمیمات اتخاذ شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که مراتب طی بخشنامه شماره 978554 /99 مورخ 1399/8/18 به کلیه حوزه های نظارت و گمرکات اجرایی کشور ابلاغ گردیده است، بدینوسیله ضمن تأکید بر اجرای دقیق مصوبات ابلاغی و در راستای کاهش رسوب کالا و تعیین تکلیف کالاهای موجود در بنادر و گمرکات کشور، اعم از مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری (که به جهت واردات قطعی در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشنامه تازه گمرک برای کاهش رسوب کالا و تعیین تکلیف کالاهای موجود در بنادر

بخشنامه تازه گمرک برای کاهش رسوب کالا و تعیین تکلیف کالاهای موجود در بنادر