مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 11:052020-12-01اقتصادي

افزایش 7.4 درصدی کشت گندم آبی و 3.7 درصدی گندم دیم


مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: با کاشت گندم در چهار میلیون و 492 هزار هکتار اراضی کشاورزی تا 8 آذر ماه، 75 درصد برنامه کشت این محصول تا کنون محقق شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل اسفندیاری پور با بیان این که کشت گندم در سال زراعی جاری روند خوبی را طی می کند، افزود: کشت گندم آبی نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.

4 درصد و گندم دیم 3.

7 درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: از کل چهار میلیون و 492 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم، یک میلیون و 272 هزار هکتار آن گندم آبی و سه میلیون و 211 هزار هکتار گندم دیم بوده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، برنامه کشت گندم در سال زراعی جاری را 6 میلیون هکتار پیش بینی کرد.

وی با اشاره به شرایط مساعد بارندگی در کشور گفت: با توجه به رحمت الهی و بارش های دو سامانه اخیر به ویژه در استان های دیم خیز غرب، شمال غرب و مرکز کشور که بیش از 85 درصد کشت گندم دیم را در اختیار دارند، ارتفاع بارش تا 8 آذر ماه در این مناطق 39 میلیمتر بوده که در مقایسه با 41 میلیمتر بارش سال قبل و 35 میلیمتر دوره آمار، نشان می دهد شرایط برای جوانه زنی و تراکم بوته در مزارع گندم فراهم است.

اسفندیاری پور ادامه داد: وضعیت بارندگی تا 8 آذر برای استان خوزستان که بزرگترین تولیدکننده گندم کیفی درجه یک کشور است، بسیار عالی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 7.4 درصدی کشت گندم آبی و 3.7 درصدی گندم دیم

افزایش 7.4 درصدی کشت گندم آبی و 3.7 درصدی گندم دیم