مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 11:002020-12-01اقتصادي

با تأمین نهاده ها و حذف واسطه ها قیمت مرغ 50 درصد کاهش یافت


یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت واسطه ها را حذف کرد و مرغ را مستقیم از تولید کننده گرفت و به مراکز عرضه و فروش در شهرستان ها و استان ها تحویل داد که در نتیجه سبب کاهش قیمت شد.

- ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت واسطه ها را حذف کرد و مرغ را مستقیم از تولید کننده گرفت و به مراکز عرضه و فروش در شهرستان ها و استان ها تحویل داد که در نتیجه سبب کاهش قیمت شد.

حسین محمد صالحی در گفت وگو با ایسنا در خصوص قیمت نهاده های دامی و گران شدن مرغ در یک ماه اخیر، اظهار کرد: علت اصلی گران شدن مرغ، بالا رفتن قیمت نهاده های دامی بود و سهمیه نهاده ها برای مرغ و بوقلمون کاهش پیدا کرد و نه تنها قیمت نهاده ها بالا رفت، بلکه برخی سهمیه ها مانند سهمیه سویا برخی مزارع پرورش بوقلمون به طور کلی حذف شد.

بنابراین علت اصلی گران شدن قیمت مرغ کمبود و بالا رفتن قیمت نهاده ها بود.

وی افزود: البته یکی دیگر از دلایل این افزایش کنترل نشدن بازار و نبود نظارت صحیح بر قیمت ها است، اما با اقدام وزارت کشاورزی مبنی بر حذف واسطه ها تا حدی قیمت مرغ کاهش پیدا کرد، اما همان طور که ذکر شد علت اصلی گرانی مرغ کمیاب شدن نهاده و بالا رفتن قیمت آن بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با تأمین نهاده ها و حذف واسطه ها قیمت مرغ 50 درصد کاهش یافت

با تأمین نهاده ها و حذف واسطه ها قیمت مرغ 50 درصد کاهش یافت