مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 09:202020-12-01اقتصادي

از فعال سازی معادن راکد تا تقویت ایمنی معادن سمنان


استان سمنان دارای ظرفیت های فراوان معدنی و صنعتی است و قطعا اگر از وجود چنین ظرفیت هایی به نحوی مطلوب استفاده شود؛ می تواند منجر به رشد اقتصادی شود.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، براساس گزارش ها در استان سمنان 42 نوع ماده معدنی شناخته شده و بیش از 626 معدن وجود دارد و سالانه بالغ بر 22 میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود که ذخیره قطعی معادن این استان حدود 600 میلیون تن و ذخیره احتمالی آن ها حدود یک میلیارد تن است، البته بر اساس شواهد زمین شناسی پیش بینی می شود ذخیره معدنی این استان بیش از 2.

5 میلیارد تن باشد، این میزان ذخیره چشمگیر و در کشور کم نظیر و قابلیت سرمایه ‎گذاری به وسیله بخش خصوصی دارد.

استان سمنان دارای ظرفیت های فراوان معدنی و صنعتی است و قطعا اگر از وجود چنین ظرفیت هایی  به نحوی مطلوب استفاده شود؛ می تواند منجر به رشد اقتصادی شود.

274 واحد معدنی غیرفعال در استان سمنان وجود دارد  علی تشنه دل، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: براساس بخشنامه های موجود در مورد فعال سازی معادن، پس از اینکه مجوز برای بهره برداری از معادن صادر شد، در صورتی که سرمایه گذار پس از مهلت تعیین شده نسبت به تحقق تعهدهای خود اقدام نکند، اقدامات باطل سازی مجوزهای بهره برداری در دستور کار قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از فعال سازی معادن راکد تا تقویت ایمنی معادن سمنان

از فعال سازی معادن راکد تا تقویت ایمنی معادن سمنان