مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 09:052020-12-01پزشكي

الکل با پوستِ دست چه می کند؟


یک متخصص پوست و مو معتقد است، استفاده بیش از حد از الکل می تواند موجب تشدید خشکی پوست و بروز اگزما شود.

- ایسنا/کرمانشاه یک متخصص پوست و مو معتقد است، استفاده بیش از حد از الکل می تواند موجب تشدید خشکی پوست و بروز اگزما شود.

دکتر الیاس سلیمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از راه های مقابله با کرونا شست و شوی مرتب دست هاست، گفت: زمانی که افراد در محیط های عمومی و بیرون از منزل حضور و فعالیت دارند، به دلیل آلودگی سطوح مختلف، امکان آلودگی دست ها با ویروس کرونا وجود دارد.

وی تصریح کرد: تماس دست آلوده با صورت می تواند موجب انتقال بیماری کرونا شود، بنابراین توصیه می شود افراد بصورت مرتب شست و شوی دست ها با آب و صابون را داشته باشند.

سلیمی خاطرنشان کرد: گاها در محیط بیرون امکان دسترسی به آب و صابون مهیا نیست و در این مواقع افراد از الکل برای ضدعفونی کردن دست ها استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه استفاده زیاد از الکل می تواند برای پوست زیان آور باشد، گفت: استفاده زیاد از الکل می تواند خشکی پوست را تشدید کرده و پوست را حساس کند.

سلیمی تصریح کرد: همچنین استفاده زیاد از این فرآورده می تواند موجب بروز اگزما روی پوست شود، بنابراین توصیه می شود افراد در استفاده از الکل برای ضدعفونی کردن پوست دست زیاده روی نکنند و حتما هربار بعد از اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الکل با پوستِ دست چه می کند؟

الکل با پوستِ دست چه می کند؟