مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 08:202020-12-01اقتصادي

ورود موج اول ملخ های صحرایی به استان بوشهر/ عملیات مبارزه آغاز شد


ملخ های صحرایی برای سومین سال پیاپی به استان بوشهر حمله کرده اند تا ثابت کنند که این آفت خطرناک فعلا دست بردار نیست و ممکن است که تا سال ها به حملات خود ادامه دهد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: استان بوشهر چند سالی است که درگیر مقابله با آفت خطرناکی به نام ملخ های صحرایی است و امسال بار دیگر این آفت به استان بوشهر حمله ور شده است.

طی دو سال گذشته عملیات مقابله با ملخ های صحرایی در سطح 145 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع و دشت های استان بوشهر انجام شد تا کمترین خسارت ها به این مناطق وارد شود.

در حالی که سال اول حمله ملخ ها، 103 هزار هکتار از اراضی استان مورد هجوم قرار گرفته بود، سال گذشته حمله ملخ ها در سطح 42 هزار هکتار متوقف شد.

اگرچه در سال نخست حمله ملخ ها، بخش عمده هجوم در مراتع و باغات و دشت های استان بود، سال گذشته محل استقرار ملخ ها تغییر کرد و به کوهستان ها و مناطق صعب العبور رفتند.

امسال برای سومین سال پیاپی شاهد حمله و هجوم ملخ های صحرایی به استان بوشهر هستیم که مسئولان جهاد کشاورزی و دستگاه های مرتبط از آمادگی کامل برای مقابله با ملخ ها خبر می دهند.

آغاز مقابله با ملخ ها احمد سبحانی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار مهر از ورود موج اول ملخ های صحرایی به استان خبر داد و گفت: مبارزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود موج اول ملخ های صحرایی به استان بوشهر/ عملیات مبارزه آغاز شد

ورود موج اول ملخ های صحرایی به استان بوشهر/ عملیات مبارزه آغاز شد