مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 07:402020-12-01سياسي

مهلت 5 ماهه برای بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای برای بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان مهلت 5 ماهه تعیین کردند.

- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای برای بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان مهلت 5 ماهه تعیین کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه و در جریان بررسی کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران ، ماده 3 این طرح را به تصویب رساندند که براساس آن برای تحقق هدف مندرج در ماده 2، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از تصویب این قانون عملیات نصب، تزریق گاز، غنی سازی و ذخیره سازی مواد را تا درجه غنای موردنیاز، با حداقل 1000 دستگاه ماشین های نسل دوم پیشرفته ( IR-2m ) آغاز کند و همچنین در همین بازه زمانی، عملیات غنی سازی و تحقیق و توسعه با ماشین های نسل ششم (IR-6 )را با حداقل 164 ماشین از این نوع آغاز نموده و آن را ظرف مدت یکسال پس از تصویب این قانون به 1000 دستگاه ماشین توسعه بدهد.

طبق تبصره‫ این ماده سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است برای انتخاب و تعیین مکان نصب و استقرار ماشین های ذکرشده، استانداردهای سازمان پدافند غیرعامل را اخذ و اجراء نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهلت 5 ماهه برای بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان

مهلت 5 ماهه برای بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان