مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 05:502020-12-01اقتصادي

ایجاد سد ایمنی روی پوست در برابر خورشید با کرم های نانویی محققان کشور


یکی از شرکت های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی با بهره گیری از نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم کرم ها و لوسیون ضدآفتابی را عرضه کرده است که به محض اعمال بر روی پوست، - یکی از شرکت های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی با بهره گیری از نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم کرم ها و لوسیون ضدآفتابی را عرضه کرده است که به محض اعمال بر روی پوست، سدی در برابر اشعه خورشید ایجاد خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از شرکت های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی، طیفی از کرم ها و لوسیون های ضدآفتاب را به بازار عرضه کرده است که به دلیل استفاده از نانو مواد عملکرد مطلوب تری نسبت به کرم های رایج در بازار دارد.

در فرمولاسیون این کرم از بازتاب دهنده های معدنی و جاذب های طبیعی مانند نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم به همراه روغن های گیاهی و سایر مواد موثر استفاده شده است تا احتمال بروز واکنش های التهابی و آلرژی را به حداقل برساند.

در کرم ضد آفتاب از پارامتری به عنوان (solar protection factor (SPF استفاده می شود که این پارامتر نشان دهنده میزان جذب پرتوهای مضر نور آفتاب است و در محصولات ضدآفتاب این شرکت با کاهش ابعاد ذرات تیتانیوم، این ذرات قابلیت جذب و پراش پرتوهای خورشید را پیدا کرده و در نتیجه خاصیت ضدآفتاب بودن در این کرم ها ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد سد ایمنی روی پوست در برابر خورشید با کرم های نانویی محققان کشور

ایجاد سد ایمنی روی پوست در برابر خورشید با کرم های نانویی محققان کشور