مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 05:452020-12-01اجتماعي

بی مهری روزگار بر «آسیاب آبی» ریگان/میراث 2500 ساله ای که حال و روز خوبی ندارد


عدم توجه به آسیاب آبی ریگان با قدمت 2500 ساله که تامین کننده آرد اهالی روستاهای شهرستان و مقبره شاه خورشید ریگان بوده این روزها حال خوبی ندارد و به تلی از خاک تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ریگان، آسیاب آبی ریگان که در کنار رودخانه فصلی روستای سلطان آباد قرار دارد، به دلیل عدم توجه تخریب شده است.

این آسیاب با قدمت 2500ساله که تامین کننده آرد اهالی روستاهای شهرستان و مقبره شاه خورشید ریگان بوده این روزها حال خوبی ندارد و به تلی از خاک تبدیل شده است.

در گذشته های دور قرارگرفتن این آسیاب با سنگ های بزرگ آرد مقبره شاه خورشید را تامین می کرد، آثار به جا مانده از این آسیاب آبی گواه آن را دارد که از رونق بسیار بالایی برخوردار بود.

سنگ های به جا مانده از این آسیاب تا سال ها قبل در این مکان وجود داشت اما افراد سودجو این سنگ ها را سرقت کرده اما آثار به جا مانده در آنها وجود دارد، آسیاب های آبی سلطان آباد ریگان  یکی از آثار ارزشمند تاریخی شهرستان به به شمار می رود که نیازمند ثبت ملی است.

فاصله این آسیاب ابی تا مقبره شاه خورشید تنها اثر ثبتی ریگان 500 متر است که این اثر با قدمتی بالای 2500ساله است و  این آسیاب با قدمتی بالاتر از مقبره شاه خورشید تخمین زده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی مهری روزگار بر «آسیاب آبی» ریگان/میراث 2500 ساله ای که حال و روز خوبی ندارد

بی مهری روزگار بر «آسیاب آبی» ریگان/میراث 2500 ساله ای که حال و روز خوبی ندارد