مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 05:102020-12-01پزشكي

چه چیزی باعث اختلالات خواب می شود؟


یک روانشناس با اشاره به این که خواب یکی از نیازهای ضروری انسان است، گفت: گاهی اوقات انسان در این نیاز خود دچار اختلالاتی می شود که علت آن در هر فرد متفاوت است.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس با اشاره به این که خواب یکی از نیازهای ضروری انسان است، گفت: گاهی اوقات انسان در این نیاز خود دچار اختلالاتی می شود که علت آن در هر فرد متفاوت است.

لیلا میررضایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: خواب یکی از نیازهای اصلی و ضروری انسان است که فواید روحی و جسمی بسیاری دارد ازجمله تقویت حافظه، کاهش استرس، افزایش تمرکز، کمک به ثابت نگه داشتن وزن و….

وی ادامه داد: بعضی از مردم به محض آنکه سرشان را روی بالش می گذارند خواب شان می برد، اما به خواب رفتن بقیه چندین ساعت طول می کشد یا چندین بار بیدار شدن از خواب در شب را تجربه می کنند، نداشتن خواب کافی یا با کیفیت می تواند عوارض جبران ناپذیری روی بدن داشته باشد.

میررضایی بیان کرد: شاید شما بتوانید اثرات ظاهری یک یا چند شب بی خوابی را با چُرت زدن در وسط روز و چند لیوان قهوه ازبین ببرید، اما اگر این مشکل دائمی یا مزمن شود اوضاع واقعاً از کنترل تان خارج خواهد شد.

این روانشناس با اشاره به این که اکثر افراد گاهی اوقات به علت استرس، برنامه های فشرده و سایر عوامل بیرونی، مشکلات خواب را تجربه می کنند، افزود: هنگامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه چیزی باعث اختلالات خواب می شود؟

چه چیزی باعث اختلالات خواب می شود؟