مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 04:352020-12-01دانش

رشته مهندسی خاک و لزوم توجه به آن


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالله کاویانی راد؛ با این که کشور ایران رتبه اول را در فرسایش خاک دارد و منابع خاکی و کشاورزی مورد تهدید قرار گرفته اند، - با اینکه ایران رتبه اول را در فرسایش خاک دارد و منابع خاکی و کشاورزی مورد تهدید قرار گرفته؛ اما همچنان رشته علوم خاک مورد کم توجهی قرار گرفته که می تواند مشتاقان کسب دانش در این عرصه را دلسرد کند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالله کاویانی راد؛ با این که کشور ایران رتبه اول را در فرسایش خاک دارد و منابع خاکی و کشاورزی مورد تهدید قرار گرفته اند، اما همچنان رشته علوم خاک مورد کم توجهی قرار گرفته که می تواند دانشجویان و مشتاقان کسب دانش در این عرصه را دلسرد نماید.

چندی پیش بود که نامه ای اعتراضی از طرف اساتید، مهندسان، محققان و دانشجویان رشته علوم خاک خطاب به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شد که بیش از 1400 نفر از اعضای جامعه علمی خاک شناسی آن را به امضا رساندند.

در این اعتراض نامه آمده است که علی رغم ظرفیت های ایجادشده در قانون حفاظت خاک ابلاغی در تاریخ 22 خرداد 1398، هنوز عزم جدی در دستگاه های اجرایی کشور در برقراری شرایط لازم ازجمله ایجاد توان کارشناسی متخصص و کافی برای اجرای این قانون و مقابله با چالش های منابع خاک کشور دیده نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشته مهندسی خاک و لزوم توجه به آن

رشته مهندسی خاک و لزوم توجه به آن