مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 14:252020-11-30اقتصادي

ذخیره سازی بیش از هزار و 200 نمونه خون بند ناف در قزوین


مدیر بانک خون بند ناف استان قزوین گفت: در استان قزوین تاکنون بیش از هزار و 200 نمونه خون بند ناف ذخیره سازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه دولت خواه، مدیر بانک خون بند ناف استان قزوین در مورد میزان ذخیره سازی، خون بند ناف در استان قزوین گفت: در استان قزوین تاکنون بیش از هزار و 200 نمونه خون بند ناف ذخیره سازی شده است.

وی افزود: تمامی کسانی که عضو بانک خون بند ناف در استان هستند در سلامتی کامل به سر می برند، اما در سطح کشور 300 مورد  و در کل دنیا بیش از 40 هزار مورد استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف بوده است.

دولت خواه در رابطه باکاربرد خون بندناف اظهار داشت: از خون بندناف برای  بیماری هایی که منشا خونی دارند؛ مانند سرطان خون، سرطان غدد لنفاوی، تالاسمی، نقص سیستم ایمنی و کم خونی های مادرزادی می توان استفاده کرد.

وی ادامه داد:  یک سری کار آزمایی های بالینی نیز در حال شکل گرفتن است که بعد از بیماری های خونی، بیماری های که منشا عصبی و مغزی دارند مثل؛ پارکینسون، آلزایمر ، فلج مغزی و اوتیسم نیز در آینده نزدیک  احتمالا با استفاده از خون بند ناف قابلیت درمان را داشته باشند.

مدیربانک خون بند ناف استان قزوین با بیان این که هزینه نگهداری از خون بند ناف در مجموع، 3میلیون و 700 هزار تومان است، گفت:   تمام تلاش ما این است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی بیش از هزار و 200 نمونه خون بند ناف در قزوین

ذخیره سازی بیش از هزار و 200 نمونه خون بند ناف در قزوین