مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 11:002020-11-30سياسي

انتقاد شدید فائزه هاشمی از احمد خاتمی به دلیل بحث «رجل سیاسی»


فائزه هاشمی در واکنش به بحث اخیر در خصوص تفسیر از «رجل سیاسی» گفت: «آقای احمد خاتمی که عضو فقهای شورای نگهبان هستند گفتند رجل یعنی مرد و هیچ زنی نمی تواند رییس جمهور شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ فائزه هاشمی رفسنجانی در گفت و گویی با خبرآنلاین به شدت از موضع اخیر حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خصوص موضوع رجل سیاسی و کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد.

نماینده مجلس پنجم گفت: در شرایط فعلی به دنبال معرفی کاندیدای زن نیستم چون قصد شرکت در جریان انتخابات را ندارم، ولی یک کمپین خوبی راه افتاده که احیای حق زنان برای رییس جمهور شدن است،یعنی شورای نگهبان کلمه رجل سیاسی را تفسیر رسمی و قانونی کند و این حقی که سالها از زنان گرفته اند را به آنها برگرداند، هرچند بعید می دانم یک زن به عنوان رییس جمهور رأی بیاورد.

وقتی در مجلس، نمایندگان زن ما آنقدر کم هستند، نشان می دهد که جامعه زنان را کمتر در موقعیت های سیاسی کلان قبول دارد.

بنابراین الان مهم نیست که ما رییس جمهور زن داشته باشیم بلکه بحث این است که این حق ضایع شده زنان احیا شود و کلمه رجل سیاسی فقط شامل مردان نباشد.

*نزدیک همه انتخابات ها شورای نگهبان اعلام می کند که زن ها می توانند ثبت نام کنند اما درباره تایید صلاحیتشان می گوید که فقها باید نظر دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد شدید فائزه هاشمی از احمد خاتمی به دلیل بحث «رجل سیاسی»

انتقاد شدید فائزه هاشمی از احمد خاتمی به دلیل بحث «رجل سیاسی»