مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 07:152020-11-30اقتصادي

تولید سالانه 200 تن ماهی در«دهلران»/ لزوم حمایت از پرورش دهندگان


بخش میمه در شهرستان دهلران به دلیل وجود آب کافی و مناسب دارای ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه شیلات و آبزی پروری است به طوری که سالانه 200 تن ماهی در مزارع پرورش ماهی آن تولید می شود که برای تولید بهتر نیازمند حمایت مسوولین هستند.

- خبرگزاری فارس- ایلام؛ کبری هواسی: استان ایلام در غرب ایران یکی از مراکز اصلی پرورش ماهی قزل آلا در کشور شناخته شده؛ آب و هوای مناسب و وجود چشمه های آب سرد در کوهستان های استان باعث رونق پرورش ماهی در روستاهای این استان شده است.

بدون شک بخش سراب میمه واقع در استان ایلام به دلیل خوش آب و هوا بودن و کوهستانی بودن منطقه و همچنین آب زلال قطب اصلی تولید ماهی قزل آلا در استان ایلام شناخته شده است.

  کیفیت ماهی های تولیدی در این بخش زبان زد مردم استان است، علت اصلی کیفیت ماهی سردآبی قزل آلا در این روستا آب سرد جاری شده و کوهستانی بودن آن قلمداد می شود؛ در حال حاضر 8 مزرعه پرورش ماهی در این منطقه فعال است که سالانه ظرفیت تولید بیش از 200 تن ماهی در این مزارع پرورش ماهی وجود دارد.

پرورش سالانه 30 تن ماهی  رومینا مقصودی نژاد کارآفرین پرورش ماهی قزل آلا در گفت وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: پرورش ماهیان از روش هایی است که برای بالا بردن سطح تولید رواج یافته است و می تواند با فراهم کردن بستری از اشتغال در رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 200 تن ماهی در«دهلران»/ لزوم حمایت از پرورش دهندگان

تولید سالانه 200 تن ماهی در«دهلران»/ لزوم حمایت از پرورش دهندگان