مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 07:102020-11-30اقتصادي

کاهش قیمت میلیاردی خودروهای وارداتی در سایه نبود مشتری


طی سه تا چهار هفته گذشته، قیمت خودروهای وارداتی ریزشی شدید را تجربه کرده، تا آنجاکه فعالان بازار از افت قیمت تا مرز 35 درصد نیز صحبت به میان می آورند.

- ، با کاهش تورم انتظاری و نرخ ارز از یکسو و اثرات روانی احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو، بازار خودروهای خارجی کشور نیز در مسیر سقوط قیمت قرار گرفت.

طبق اخبار رسیده از بازار، طی سه تا چهار هفته گذشته، قیمت خودروهای وارداتی ریزشی شدید را تجربه کرده، تا آنجاکه فعالان بازار از افت قیمت تا مرز 35 درصد نیز صحبت به میان می آورند.

دنیای اقتصاد نوشت؛ به عنوان مثال، خودرویی که تا همین چند وقت پیش (قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) 5/ 9 میلیارد تومان قیمت داشت، حالا تا 6 میلیارد تومان نیز پایین آمده و حتی گفته می شود با این قیمت هم خریداری ندارد.

یا مثلا خودرویی دیگر که قیمت آن تا 5 میلیارد تومان هم بالا رفته بود، در حال حاضر تا 5/ 3 میلیارد تومان کاهش یافته، با این حال میلی برای خرید آن نیست.

اینکه چرا بازار خودروهای وارداتی اینچنین در مسیر سقوط قیمت قرار گرفته، با عوامل مختلفی در ارتباط است، به ویژه کاهش انتظارات تورمی، کاهش نرخ ارز و البته انتشار اخباری مبنی بر احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو به کشور.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش قیمت میلیاردی خودروهای وارداتی در سایه نبود مشتری

کاهش قیمت میلیاردی خودروهای وارداتی در سایه نبود مشتری