مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 14:102020-11-29اجتماعي

استخرهای غیرمجاز آبزی پروری خوزستان را نمی توان تخریب کرد


قریب به 16 هزار هکتار سطح زیر کشت استخرهای غیرمجاز در خوزستان ساخته شده است اما نمی توان آنها را تخریب کرد چرا باعث اشتغال زایی در استان شده اند.

- اهواز- مدیرکل شیلات خوزستان گفت: قریب به 16 هزار هکتار سطح زیر کشت استخرهای غیرمجاز در خوزستان ساخته شده است اما نمی توان آنها را تخریب کرد چرا باعث اشتغال زایی در استان شده اند.

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مهر به مزایایی استفاده از روش متراکم پرورش و استفاده از آب کمتر در مقایسه با روش سنتی آن اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های ما تأمین آب برای بحث آبزی پروری است.

وی به حوضچه های غیرمجاز پرورش ماهی در سطح استان اشاره کرد و افزود: قریب 16 هزار هکتار سطح زیر کشت استخرهای غیرمجاز در خوزستان ساخته شده است؛ همچنین در استان سطوح غیرمجاز پرورش ماهی وجود در استان دارد که تلاش شده است که این استخرهای پرورشی هویت دار شوند چرا که فقط در شهر شوشتر فعالیت های شیلاتی، باعث اشتغال سه هزار نفر شده اند و نمی توان این استخرها را تخریب کرد.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه آب این استخرهای غیرمجاز در اختیار بهره برداران قرار گرفته است و وزارت نیرو حقابه را با لحاظ کردن جرائم از آنها اخذ می کند، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که سازوکارهایی در این راستا ارائه شود تا با یکسری الزامات و تعهدات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استخرهای غیرمجاز آبزی پروری خوزستان را نمی توان تخریب کرد

استخرهای غیرمجاز آبزی پروری خوزستان را نمی توان تخریب کرد