مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 13:252020-11-29پزشكي

مرگ 401 پرنده در تالاب میقان/ آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری ها گزارش نشده


معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت:بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان فقط محدود به حیات وحش بوده و این بیماری در هیچ یک از واحدهای صنعتی گوشتی، - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت:بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان فقط محدود به حیات وحش بوده و این بیماری در هیچ یک از واحدهای صنعتی گوشتی، مرغ مادر گوشتی و تخم گذار، مرغ اجداد و نیمچه گوشتی گزارش نشده است.

سید بهمن نقیبی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه آنفولانزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش سه استان مازندران، اردبیل و مرکزی مشاهده شده است، گفت: در استان های مازندران و اردبیل تلفات ناشی از این بیماری ناچیز بود که بلافاصله موضوع مختومه شد.

در استان مرکزی تالاب میقان نیز تا روز گذشته لاشه حدود 401 قطعه پرنده از انواع مختلف عمدتا غاز خاکستری جمع آوری شده است و پیش بینی می شود که تلفات تا چند روز آینده هم ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان فقط محدود به حیات وحش بوده و در هیچ کدام از واحدهای صنعتی گوشتی، مرغ مادر گوشتی و تخم گذار، مرغ اجداد و نیمچه گوشتی این بیماری گزارش نشده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد:دسته های اولیه پرندگان مهاجر از آبان ماه برای زمستان گذرانی وارد کشور می شوند و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ 401 پرنده در تالاب میقان/ آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری ها گزارش نشده

مرگ 401 پرنده در تالاب میقان/ آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری ها گزارش نشده