مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 11:152020-11-29پزشكي

نشانه ای از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در خراسان شمالی مشاهده نشده است


رییس اداره بهداشت بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون هیچ نشانه ای از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده نشده است.

- دکتر فرزین حسینی با اشاره به مشاهده این بیماری در سه استان کشور اظهارکرد: پایش های مستمر در میان جمعیت پرندگان مهاجر و در میان طیور استان در حال انجام است.

حسینی ادامه داد: توصیه می شود روستاییان طیور خود را محصور کرده تا در ارتباط با پرندگان مهاجر قرار نگیرند و تدابیری داشته باشند که احتمال تغذیه پرندگان از آب و دان طیور بومی و یا ورود آن ها به لانه این طیور جلوگیری شود.

وی تاکیدکرد: علاوه بر آن تاکید می شود شکارچیان از زنده گیری پرندگان مهاجر، شکار آن ها خودداری کرده و افراد در صورت مشاهده پرنده بیمار و یا تلف شده، گزارشات لازم را به این اداره کل ارسال کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: مهمترین عامل برای جلوگیری از ورود آنفلوانزای پرندگان به داخل واحدهای تولیدی خراسان شمالی رعایت شرایط امنیت زیستی است.

وی با اشاره به اینکه آنفلوانزای پرندگان بیماری مشترک میان انسان و پرندگان است، گفت: در صورتی که افراد با لاشه پرندگان مواجه شدند از دست زدن به آن خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه ای از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در خراسان شمالی مشاهده نشده است

نشانه ای از بیماری آنفلوآنزای پرندگان در خراسان شمالی مشاهده نشده است