مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 10:052020-11-29پزشكي

برگزاری کارگاه الکترو فورز ژل آگارز


انجمن علمی زیست شناسی دانشگاه شهید بهشتی⁣ و کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز⁣، کارگاه الکتروفورز ژل آگارز را برگزار می کند.

- انجمن علمی زیست شناسی دانشگاه شهید بهشتی⁣ و کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز⁣، کارگاه الکتروفورز ژل آگارز را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، الکتروفورز ژل آگارز‎، روشی برای الکتروفورز ژل است که در زیست شیمی، زیست شناسی مولکولی، ژنتیک و شیمی بالینی مورد استفاده قرار می گیرد تا جمعیت ترکیبی از ماکرومولکول ها مانند DNA یا پروتیین ها را در یک بافت آگارز، که یکی از دو مؤلفه اصلی آگار است، جدا کند.

پروتیین ها ممکن است با بار یا اندازه از هم جدا شوند متمرکزسازی ایزوالکتریک الکتروفورز گارز اساساً مستقل از اندازه است، و DNA و RNA نسبت به طول قطعه بندی می شوند.

مولکول های زیستی با استفاده از یک میدان الکتریکی برای حرکت مولکول های بارشی از طریق یک بافت آگارز از هم جدا می شوند و بیومولکول ها از نظر اندازه در بافت ژل آگارز جدا می شوند.

برای الکتروفورز آگارز که نوعی از ژل الکتروفورز است، برای جداسازی اسیدهای نوکلییک با اعمال کردن یک میدان الکتریکی در یک بستر ایجاد شده با استفاده از ژل آگارز مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری کارگاه الکترو فورز ژل آگارز

برگزاری کارگاه الکترو فورز ژل آگارز