مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 03:502020-11-29اقتصادي

افزایش 300 درصدی تولید کنجد در کازرون


با پایان برداشت کنجد از مزارع این شهرستان، بیش از هزار و 200تن کنجد تولید شده است.

- ایسنا/فارس مدیرجهاد کشاورزی کازرون گفت: با پایان برداشت کنجد از مزارع این شهرستان، بیش از هزار و 200تن کنجد تولید شده است.

حمید رشیدی گفت: امسال، 1000 هکتاراز اراضی این شهرستان، زیرکشت دانه روغنی کنجد قرار گرفت که این سطح نسبت به سال گذشته 300درصد افزایش داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از جهادکشاورزی کازرون، رشیدی با اشاره به اینکه شهرستان کازرون یکی از قطب های تولید کنجد فارس است، عنوان کرد: تمام کشت کنجد در این شهرستان به صورت بی خاک ورزی یا کم خاک ورزی انجام شده است که نقش مهمی در حفظ رطوبت خاک و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

رشیدی افزود: نیاز آبی کم، سازگاری با شرایط آب و هوایی، دوره رشد کوتاه، جایگزینی مناسب برای ذرت دانه ای، کاهش هزینه های عملیات خاک ورزی و قیمت مناسب برای فروش باعث افزایش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان کازرون شده است.

این مقام مسئول، فرآوری گیاه کنجد در شهرستان و بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در زمینه تولید حلوا، ارده، و سایر فراورده های کنجدی و صنایع تبدیلی و تکمیلی را دارند، می توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 300 درصدی تولید کنجد در کازرون

افزایش 300 درصدی تولید کنجد در کازرون