مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 20:502020-11-28اقتصادي

ساخت هر کیلومتر مترو 1000 میلیارد تومان هزینه دارد/هزینه هر رام قطار 168 میلیارد


مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه برای ساخت هر کیلومتر مترو باید هزار میلیارد تومان هزینه کرد گفت: همچنین برای خرید هر رام قطار به طور متوسط 168 میلیارد تومان هزینه باید صرف شود.

- گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، نگاهی به موضوع استفاده شهرداری تهران از منبع مالی فروش اوراق مشارکت، نشان می دهد این موضوع از سال 1394 تاکنون با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده است؛ در واقع غیر از اوراق مشارکت سال نخست که البته وجوه آن هم در سال 1395 به حساب شهرداری تهران واریز شد، در بقیه سال ها همواره دستیابی به این منبع مالی جدید با مشکلات جدی همراه بوده است.

در حال حاضر به گفته رییس شورای شهر تهران وضعیت متروی تهران خوب نیست و باید فکری به حال آن کرد.

براساس قانون باید شهرداری و دولت در توسعه حمل و نقل عمومی به طور مساوی هزینه کنند و همچنین دولت یک سوم یارانه بلیت مترو را هم پرداخت کند.

دولت در سنوات گذشته به وظایف خود در زمینه توسعه مترو به درستی عمل نکرده است و بارها اعضای شورای شهر تهران در این باره هشدار داده اند.

قرار است تا پایان سال در خط شش ایستگاه های امیرکبیر، تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام، اشرفی اصفهانی و شهید ستاری و در خط هفت مترو نیز  ایستگاه بوستان گفت وگو، میدان قیام و شهید محلاتی افتتاح شود که البته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت هر کیلومتر مترو 1000 میلیارد تومان هزینه دارد/هزینه هر رام قطار 168 میلیارد

ساخت هر کیلومتر مترو 1000 میلیارد تومان هزینه دارد/هزینه هر رام قطار 168 میلیارد