مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 13:352020-11-28سياسي

تحول خواهی به گفتمانی مهم در حوزه تبدیل شده است


تولیت مؤسسه فقاهت و تمدن اسلامی گفت: امروزه تردیدی نیست که گفتمان تحول خواهی در حوزه های علمیه ایجاد شده و صحبت های مدیران حوزه و طلاب هم مؤیّد همین نکته است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی اکبرنژاد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر نگاه برخی طلاب پیش و پس از ورود به حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: ما حوزه را با بزرگانی مانند حضرت امام، شهید مطهری و شهید بهشتی شناختیم، ولی این تصورمان که حوزه علمیه، حوزه ای فعال و دغدغه مند است و می تواند جامعه ای را به حرکت درآورَد، با ورود به حوزه علمیه فرو ریخت.

وی ادامه داد: به بیان دیگر باید گفت آن شخصیت ها محصول فرآیند حوزه نبوده اند، بلکه ظهور و بروز مانند آنان را باید استثنایی در تاریخ حوزه های علمیه دانست.

تولیت مؤسسه فقاهت و تمدن اسلامی همچنین افزود: البته در برابر این مسیر می توان دو گونه عمل کرد، یکی تسلیم شدن و هضم شدن در نظام فعلی حوزه های علمیه و دیگری تلاش برای ایجاد تغییر و تحول در آن که ما راه دوم را انتخاب کرده ایم.

وی اضافه کرد: دیدار برخی از فضلا و طلاب حوزه های علمیه در هشتمین روز از آذر ماه سال 1386 با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکید معظم له بر ضرورت تحول در حوزه های علمیه، نقطه عطفی در این مسیر بوده و به تأسیس مؤسسه فقاهت و تمدن اسلامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحول خواهی به گفتمانی مهم در حوزه تبدیل شده است

تحول خواهی به گفتمانی مهم در حوزه تبدیل شده است