مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 12:052020-11-28پزشكي

کاهش 20درصدی مراجعات سرپایی بیماران کرونایی در قزوین


رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در روزهای اخیر در مراجعات سرپایی بیماران کرونایی کاهش 20 درصدی را شاهد بودیم اما تعداد بستری ها و فوتی ها کاهش محسوس نداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، پیمان نامدار، رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ظهر امروز(شنبه) در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا قزوین اظهار داشت: در روزهای اخیر در مراجعات سرپایی بیماران کرونایی کاهش 20 درصدی را شاهد بودیم  اما تعداد بستری ها و فوتی ها کاهش محسوس نداشته است.

  وی ادامه داد: در استان قزوین به دلیل بالا بودن سطح امید به زندگی، تعداد سالمندان بیشتر از میانگین کشوری است و لذا سبب شده است تا میران فوتی ها در این گروه سنی بیشتر از میانگین کشوری باشد.

نامدار با اشاره به محدویت های کامل دو هفته ای عنوان کرد: انتظار داریم که نتیجه محدویت های اعمال شده در هفته های آینده، بار بیماری را کاهش دهد و فوتی ها نیز به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: باید نگرش های مردم به تجمعات تغییر کند، پروتکل های بهداشتی در ادارات، حمل و نقل عمومی و سایر موارد رعایت شود تا بتوانیم  بیماری را تا زمان توزیع واکسن کنترل و از حالت پاندمیک خارج کنیم.

وی در مورد توزیع تست های سریع کرونا در استان گفت: اولین محموله تست های سریع کرونا به استان رسید و قرار است پس از حساسیت سنجی و ارزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20درصدی مراجعات سرپایی بیماران کرونایی در قزوین

کاهش 20درصدی مراجعات سرپایی بیماران کرونایی در قزوین