مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 11:002020-11-28پزشكي

تجزیه و تحلیل ساختار پوست با کمک فناوری اشعه تی


دانشمندان دانشگاه وارویک (University of Warwick) انگلیس و دانشگاه چینی هنگ کنگ (CUHK) در مطالعه اخیرشان روش جدیدی را توسعه داده اند که در آن از نوعی تابش موسوم به اشعه های تی (T-rays) برای تجزیه و تحلیل ساختار پوست استفاده می کنند.

- دانشمندان "دانشگاه وارویک"(University of Warwick) انگلیس و "دانشگاه چینی هنگ کنگ"(CUHK) در مطالعه اخیرشان روش جدیدی را توسعه داده اند که در آن از نوعی تابش موسوم به "اشعه های تی"(T-rays) برای تجزیه و تحلیل ساختار پوست استفاده می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، انتظار می رود این روش بتواند به پزشکان در تشخیص و درمان بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و سرطان پوست کمک کند.

واقعیت جالب در مورد این روش این است که روش مذکور می تواند به دانشمندان کمک کند تا تصویری دقیق تر از نواحی مختلف ساختار پوست و میزان هیدراته بودن آن نسبت به روش های فعلی تهیه کنند.

خصوصیات منحصر به فرد روش یاد شده، تصویربرداری و تجزیه و تحلیل آن با اشعه تراهرتز(THz) در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است زیرا اشعه تی می تواند از طریق بسیاری از مواد مانند پلاستیک، سرامیک و لباس دیده شود که این امر آنها را روشی کاربردی برای بررسی بدن به روشی کاملا غیرتهاجمی تبدیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجزیه و تحلیل ساختار پوست با کمک فناوری اشعه تی

تجزیه و تحلیل ساختار پوست با کمک فناوری اشعه تی