مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 10:552020-11-28سياسي

ساخت تراشه هایی 5000 برابر نازک تر از تار موی انسان


یک فناوری جدید لیتوگرافی به وسیله اشعه ماوراء بنفش (EUV) ساختن تراشه های پنج هزار برابر نازک تر از یک تار موی انسان را ممکن می سازد و برنامه هایی مانند رانندگی خودران، - یک فناوری جدید "لیتوگرافی به وسیله اشعه ماوراء بنفش"(EUV) ساختن تراشه های پنج هزار برابر نازک تر از یک تار موی انسان را ممکن می سازد و برنامه هایی مانند رانندگی خودران، شبکه 5G، هوش مصنوعی و سایر نوآوری های آینده را بهبود می بخشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، بیش از 20 سال کار فشرده مشترک طول کشید، اما سرانجام شرکت ها و موسسات تحقیقاتی اروپایی به یک فناوری انقلابی جدید برای تولید انبوه ریزتراشه های قدرتمند ارائه داده اند که توسط کسانی که در این تجارت هستند، لیتوگرافی EUV نامیده می شود.

EUV مخفف extreme ultraviolet به معنای اشعه ماوراء بنفش شدید است و امکان تولید میکروچیپ ها یا ریزتراشه های بسیار قدرتمندتر، کم مصرف تر و مقرون به صرفه تر از گذشته را فراهم می کند.

این فرآیند تولیدی جدید در مقایسه با فرآیندهای لیتوگرافی نوری پیشرو که تاکنون با منابع نوری با طول موج 193 نانومتر کار شده اند، تنها با طول موج 13.

5 نانومتر کار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت تراشه هایی 5000 برابر نازک تر از تار موی انسان

ساخت تراشه هایی 5000 برابر نازک تر از تار موی انسان