مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 11:252020-11-27سياسي

فرمانده عملیات مروارید: شاهرگ اقتصادی صدام را هدف قرار دادیم


ما در عملیات مروارید علاوه بر انهدام نیروی دریایی صدام شاهرگ اقتصادی رژیم او را هم هدف قرار دادیم و با کنترل 100درصدی اروند امکان تردد هرگونه شناورهای بعثی را در اروند گرفتیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفتم آذر 1359 در عملیات مروارید دو سوم نیروی دریایی بعثی ها را از کار انداخت و با این کار باعث شد تا هر گونه حضور این کشور در طول جنگ تحمیلی در دریا از بین برود.

امیر دریادار ناصر سرنوشت در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به عملیات غرور آفرین مروارید گفت: عملیات مروارید یک عملیات ترکیبی بود و 7 افسر اعم از سه افسر فرماندهی که یکی از آنها من بودم و دو نفر دیگر سعید کیوان شکوهی و شهید محمود کوشا به اتفاق 4 تکاور مسؤولیت های بخش های مختلف عملیات را بر عهده داشتند.

فرمانده عملیات مروارید اظهار داشت: علاوه بر این با قرار دادن توپ دریایی امکان تردد هرگونه شناور بعثی از اروند را نیز برای این کشور غیرممکن کردیم و با توجه به اینکه نیروی دریایی آنها در واقع در بندر بصره و بندر ام القصر بودند و تنها راه آبی به بصره و ام القصر اروند رود بود با قرار دادن توپ دریایی اروند را تحت کنترل داشتیم و تا پایان جنگ حتی یک قایق بعثی هم نمی توانست از این مسیر عبور کند ما در این ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرمانده عملیات مروارید: شاهرگ اقتصادی صدام را هدف قرار دادیم

فرمانده عملیات مروارید: شاهرگ اقتصادی صدام را هدف قرار دادیم