مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 09:552020-11-27بين الملل

عملیات ترکیه علیه فتو در 14 استان این کشور


منابع امنیتی اعلام کردند، پلیس ترکیه چندین عملیات را برای دستگیری 44 نفر بابت احتمال ارتباط با سازمان تروریستی فتح الله گولن موسوم به فتو انجام داده است.

- عملیات ترکیه برای بازداشت 44 عضو "فتو"در 14 استان این کشور منابع امنیتی اعلام کردند، پلیس ترکیه چندین عملیات را برای دستگیری 44 نفر بابت احتمال ارتباط با سازمان تروریستی فتح الله گولن موسوم به فتو انجام داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این عملیات علیه این افراد مظنون به ارتباط با سازمانی فتح الله گولن، متعلق به روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه به همین نام که در کودتای 2016 علیه دولت ترکیه دست داشت، در 14 استان این کشور انجام شده است.

در حالیکه بسیاری از مظنونان دستگیر شده اند، تجسس برای دستگیری مابقی مظنونان در جریان است.

آنکارا، سازمان فتو را به دست داشتن در کمپین طولانی مدت برای سرنگونی دولت ترکیه از طریق رخنه در نهادهای ترکیه به ویژه ارتش، پلیس و سیستم قضایی این کشور متهم کرده است اما فتح الله گولن که خود زمانی حامی و متحد رجب طیب اردوغان بود، این اتهامات را رد می کند.

از زمان کودتای 2016، ده ها هزار مظنون به ارتباط با فتو دستگیر شده اند که بسیاری از آنها از اعضای پلیس، ارتش، سیستم قضایی و آموزش بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات ترکیه علیه فتو در 14 استان این کشور

عملیات ترکیه علیه فتو در 14 استان این کشور