مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 09:502020-11-27بين الملل

پاکستان خواستار کاهش خشونت و تأمین آتش بس در افغانستان شد


وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار همتای افغان خود با ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها در افغانستان خواستار برقراری آتش بس در این کشور شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، شاه محمود قریشی ، وزیر امور خارجه پاکستان سطح بالای خشونت ها در افغانستان را محکوم کرد و خواستار کاهش فوری خشونت و تأمین آتش بس در این کشور شد.

قریشی این اظهارات را در دیدار با محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان در حاشیه نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در شهر نیامی، پایتخت نیجریه مطرح کرده است.

وزارت خارجه افغانستان امروز (جمعه، 7 آذر) در بیانیه ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار در مورد موفقیت روند صلح، برنامه همه جانبه برای بازگشت باعزت مهاجران افغان، اتصال منطقه ای و رسیدگی به مشکلات تجاری میان دو کشور گفت وگو کرده اند.

اتمر در این دیدار نقش کشورهای منطقه و همسایه به ویژه پاکستان را در موفقیت روند صلح مهم دانست و بر تقویت همکاری ها تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف تصمیم گرفته اند که با درنظرداشتن مکانیسم های موجود همکاری دوجانبه و توافقاتی که در جریان سفر عمران خان، نخست وزیر پاکستان به کابل صورت گرفته است، کمیته های کاری دو کشور به اقدامات شان سرعت بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان خواستار کاهش خشونت و تأمین آتش بس در افغانستان شد

پاکستان خواستار کاهش خشونت و تأمین آتش بس در افغانستان شد