مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 08:302020-11-27اقتصادي

مردم در محاصره گرانی


طی هفته های اخیر، صعود تنها مختص به آمار مبتلایان و فوت شدگان بیماری کووید19 نبود بلکه شاهد رشد روزانه قیمت بسیاری از اقلام خصوصا در بخش موادغذایی و کالاهای اساسی بوده ایم.

بیشترین میزان افزایش قیمت، دامن محصولات پروتیینی را گرفته و منجر به گران شدن بیش از 10 هزار تومانی طیور، افزایش کم سابقه قیمت تخم مرغ و افزایش چند باره قیمت شیر و محصولات لبنی شده است.

کالاهایی که اکنون در جایی از قیمت قرار گرفته که دست هر شهروندی به آن نخواهد رسید.

رضا همتی یکی از عرضه کننده های مواد پروتیینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش روزانه 2 تا 2300 تومانی قیمت مرغ، می گوید: در یک ماه گذشته قیمت گوشت قرمز 10 درصد و قیمت ماهی حدود 15 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بازار رو به صعود و قدرت خرید مردم رو به افول است، خاطر نشان می کند: قاعدتا مسئولان باید پیگیر علت افزایش قیمت ها بوده و راهکاری برای مهار آن اجرا کنند؛ اگرنه کاسب هم از گرانی سود نمی برد؛ امروز همه می دانیم که تامین مایحتاج ضروری برای اکثر مردم سخت شده است.

این کاسب شیرازی با بیان اینکه گفته می شود یکی از علت های افزایش قیمت مرغ، کمبود و گرانی غذای طیور است، می افزاید: شنیده ها حاکی از آن است که واردات سویا و یکی از دانه خوراکی مربوط به مرغ که از آرژانتین تهیه می شود یا موجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم در محاصره گرانی

مردم در محاصره گرانی