مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 05:552020-11-27سياسي

چرا باید بدانیم «ترک فعل» هم ممکن است منجر به مجازات شود؟


اگر اهل خواندن مطالب فضای مجازی باشید، احتمالاً واژه «ترک فعل» به گوش تان خورده است؛ واژه ای که بیشتر برای برخورد با اهمال و کم کاری مدیران به کار می رود و اخیراً نیز رییس قوه قضاییه دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان را ابلاغ کرده است.

- آیا با ترک فعل هم می توان مرتکب قتل اعم از عمدی، شبه عمدی و خطایی محض شد؟ آیا هر ترک فعلی، می تواند زیر عنوان جرم قتل قرار گیرد؟ برای اینکه ترک فعل منجر به وقوع جرم قتل شود، چه شرایطی باید وجود داشته باشد؟ آیا کمک نکردن به افراد در معرض خطر نیز می تواند منجر به وقوع جرم قتل شود؟به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 به صراحت می گوید قتل با ترک فعل هم واقع می شود.

در ماده 295 این قانون آمده است: هر گاه کسی فعلی که انجام آن را بر عهده گرفته یا وظیفه خاصی را که قانون بر عهده او گذاشته است، ترک کند و به سبب آن جنایتی واقع شود، چنانچه توانایی انجام آن فعل را داشته باشد جنایت حاصل به او مستند می شود و حسب مورد عمدی، شبه عمدی یا خطایی محض است مانند این که مادر یا دایه ای که شیر دادن را برعهده گرفته است، کودک را شیر ندهد یا پزشک یا پرستار وظیفه قانونی خود را ترک کند.

برای اینکه ترک فعلی تبدیل به رفتار مجرمانه شود، سه شرط لازم است؛ اولین شرط این است که احراز کنیم فرد، مکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا باید بدانیم «ترک فعل» هم ممکن است منجر به مجازات شود؟

چرا باید بدانیم «ترک فعل» هم ممکن است منجر به مجازات شود؟