مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 20:102020-11-26بين الملل

آنکارا: بایدن ما را بابت خرید 1س-400 تحریم نمی کند


یکی از مقامات دولت ترکیه در خصوص برقراری روابط به دور از تنش با دولت بعدی آمریکا ابراز امیدواری کرد و گفت واشنگتن آنکارا را به دلیل خرید سامانه «اس-400» تحریم نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، نومان کورتولموش ، قائم مقام رهبر حزب عدالت و توسعه در دولت ترکیه در مصاحبه ای با خبر گزاری رویترز، در خصوص بر قراری روابطی به دور از تنش با دولت احتمالی جو بایدن ، رییس جمهور منتخب آمریکا ابراز امیدو اری کرد.

وی در این مصاحبه همچنین گفت آنکارا پیش بینی می کند دولت بعدی آمریکا این کشور را به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی اس-400 مورد تحریم قرار نخواهد داد.

کورتولوموش در این خصوص گفت: رییس جمهور [آینده]آمریکا احتمالاً موازنه قدرت در خاورمیانه را با دقت و با توجه به منافع کشورش مشاهده خواهد کرد و خواستار ادامه روابط متشنج با ترکیه نیست.

وی افزود: من بر این باورم که آن ها گام های مؤثری در آینده بر خواهند داشت.

روابط میان آنکارا و واشنگتن بر سر موضوعاتی از جمله سیاست های دو طرف در قبال سوریه تا اقدام ترکیه برای خرید سامانه اس-400 از روسیه متشنج شده است.

ترکیه قصد داشت در یک بازه زمانی مشخص 100 فروند از جنگنده نسل پنجمی اف-35 را از آمریکا خریداری کند، اما بابت خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه و بی توجهی به هشدار های آمریکا از این پروژه اخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنکارا: بایدن ما را بابت خرید 1س-400 تحریم نمی کند

آنکارا: بایدن ما را بابت خرید 1س-400 تحریم نمی کند