مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 17:552020-11-26اقتصادي

لزوم عرضه تمام تولیدات زنجیره فولاد در بورس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طی ماه های گذشته قیمت فولاد انتقادات و حواشی زیادی را ایجاد کرد به طوری که صنایع مصرف کننده فولاد با انتقاد از قیمت بالای محصولات فولادی در بورس کالا که بعضاً بالاتر از نرخ های جهانی هم بود، - اگرچه هدف دولت از تدوین شیوه نامه ساماندهی زنجیره فولاد اصلاح ایرادات و حذف رانت بوده، اما در این شیوه نامه، با قیمت گذاری دستوری، کارکرد بازار سرمایه را زیر سوال برده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طی ماه های گذشته قیمت فولاد انتقادات و حواشی زیادی را ایجاد کرد به طوری که صنایع مصرف کننده فولاد با انتقاد از قیمت بالای محصولات فولادی در بورس کالا که بعضاً بالاتر از نرخ های جهانی هم بود، خواستار نظارت و دخالت دولت در زنجیره فولاد شدند.

به اعتقاد آنها، کارخانجات فولاد مواد اولیه خود از قبیل سنگ آهن را 50 درصد کمتر از نرخ جهانی از معادن داخلی خریداری می کنند، اما محصول تولیدی خود را بالاتر از قیمت جهانی در بورس کالا به کارخانجات داخلی می فروشند.

نوردکاران می گویند، فولادسازان شمش را با قیمت ارزان تری به خریداران خارجی می فروشند، به شکلی که در اوایل آبان ماه نرخ فروش شمش به خریدار داخلی بین 480 تا 490 دلار بوده در حالی که این نرخ برای خریدار خارجی 400 تا 410 دلار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم عرضه تمام تولیدات زنجیره فولاد در بورس

لزوم عرضه تمام تولیدات زنجیره فولاد در بورس