مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 13:052020-11-26پزشكي

مداخله در زمان تولد، خطر مرگ نوزاد را افزایش می دهد


افزایش زمان بستری نوزاد در بخش مراقبت های ویژه موجب افزایش خطر عفونت های بعد تولد و حتی افزایش خطر مرگ نوزاد می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی یک متخصص زنان و زایمان گفت: افزایش زمان بستری نوزاد در بخش مراقبت های ویژه موجب افزایش خطر عفونت های بعد تولد و حتی افزایش خطر مرگ نوزاد می شود.

دکتر فریده اخلاقی در گفت وگو با ایسنا ضمن اشاره به تقاضاهایی که از سمت برخی از خانواده ها برای به دنیا آوردن فرزندانشان در تاریخ 99/9/9 وجود دارد، به تشریح عواقب زایمان زودهنگام پرداخت و بیان کرد: نوزادانی که زودهنگام متولد می شوند، ممکن است دچار عواقبی مانند نارسی ریه، عدم تکامل مغز و سایر ارگان ها شوند.

همچنین زایمان یا سزارین زودهنگام ممکن است باعث ایجاد عفونت هایی برای مادر شود تا جایی که شاید حتی پزشک مجبور شود رحم مادر را خارج کند.

وی افزود: مواقعی هست که ما به دلیل نجات جان نوزاد یا مادر، مجبور به مداخله در زمان زایمان و انجام زایمان زودهنگام هستیم اما اینکه بعضی از خانواده ها به دلیل اینکه می خواهند نوزادشان در تاریخی خاص به دنیا بیاید، از پزشک درخواست انجام زایمان زودهنگام می کنند، اصلا توجیه پذیر نیست.

تاریخ تولد، عددی است که در شناسنامه نوشته می شود و تمام می شود اما مداخله در زمان زایمان دارای عوارض مادری و جنینی بسیاری است و با این کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مداخله در زمان تولد، خطر مرگ نوزاد را افزایش می دهد

مداخله در زمان تولد، خطر مرگ نوزاد را افزایش می دهد