مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 04:502020-11-26پزشكي

آیا مدیران در خصوص ابتلای کارکنان خود به کرونا مسؤولیت دارند؟


حسن رجبی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در فارس نوشت: طبق مواد 85 و 95 قانون کار کلیه کارفرمایان مسؤولیت تامین و نظارت بر سلامت محیط کار و مشمولین قانون کار را برعهده دارند.

جدا از بحث اخلاقی موضوع، وفق بند 8 مصوبات چهاردهمین جلسه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی 1394 در خصوص موضوع سلامت کارکنان دولت، کلیه دستگاه‌هـای اجرایی مکلف شدند که نـسبت بـه تـدوین و اجـرای «برنامـه عملیاتی بهبود وضعیت سلامت کارکنان» خـود بـر اسـاس «بـسته پایـه خدمات سلامت کارکنان دولت»، اقدام کنند.

همچنین طبق مواد 85 و 95 قانون کار کلیه کارفرمایان مسؤولیت تامین و نظارت بر سلامت محیط کار و مشمولین قانون کار را برعهده دارند.

نظر به اینکه بیماری کووید-19 در بعضی از مشاغل می‌تواند به عنوان یک بیماری شغلی مرتبط با کار مطرح شود در صورتی که مدیران و کارفرمایان بخش‌های خصوصی، سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های دولتی تکالیف خود را در خصوص کنترل مواجهه کارکنان خود با ویروس کرونا را انجام ندهند از نظر کیفری و حقوقی مسؤول هستند.

از آنجاییکه استفاده از وسایل حفاظت فردی مثل ماسک‌های تنفسی سه لایه، آخرین مرحله اقدامات مورد نیاز در زمینه کنترل مواجهه با این عامل خطر محسوب می‌شود و همچنین احتمال شکست سطح حفاظتی این وسایل در محل‌ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا مدیران در خصوص ابتلای کارکنان خود به کرونا مسؤولیت دارند؟

آیا مدیران در خصوص ابتلای کارکنان خود به کرونا مسؤولیت دارند؟