مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 03:002020-11-25پزشكي

هشدار درباره عوارض خطرناک دستکاری در تاریخ تولد نوزاد


فلوشیپ پریتانولوژی بیمارستان شهدای تجریش به والدین هشدار داد: دخالت در تاریخ تولد نوزاد ممکن است منجر به بروز عوارض ماندگار، ناتوانی و حتی مرگ در نوزاد شود.

- فلوشیپ پریتانولوژی بیمارستان شهدای تجریش به والدین هشدار داد: دخالت در تاریخ تولد نوزاد ممکن است منجر به بروز عوارض ماندگار، ناتوانی و حتی مرگ در نوزاد شود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر پریچهر پورانصاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که طول دوره بارداری در انسان 280 روز یا 40 هفته است افزود: گاهی به دلایل مختلفی نظیر بیماری، نداشتن شرایط زایمان طبیعی، مشکلات مادر و جنین و مواردی از این قبیل زایمان به تجویز پزشک به صورت برنامه ریزی شده انجام می گیرد.

اما این زایمان برنامه ریزی شده نیز در پایان 39 هفتگی حاملگی توصیه می شود و هر گز قبل از 39 هفته توصیه نمی شود.

به گفته دکتر وی، نوزادانی که زودتر از 39 هفته تمام و بدون اندیکاسیون یا مورد اورژانسی متولد می شوند، معمولا در معرض یکسری عوارض به ویژه عوارض تنفسی و سندرمی به نام دیسترس تنفسی قرار می گیرند که این سندرم اغلب در نوزادانی که بین 37 هفته تا 39 هفته متولد می شوند بروز می کند.

این متخصص زنان با اشاره به این که عوارض تنفسی ایجاد شده گاهی منجر به بروز عوارض ماندگار در نوزاد می شود، اظهار کرد: گاهی این د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره عوارض خطرناک دستکاری در تاریخ تولد نوزاد

هشدار درباره عوارض خطرناک دستکاری در تاریخ تولد نوزاد