مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 02:052020-11-25پزشكي

باکتری های روده، مکانیسم محافظتی بدن را در برابر عفونت های ویروسی تقویت می کنند


پژوهشگران دانشگاه هاروارد در بررسی جدیدی، نقش باکتری های روده را در راه اندازی مکانیسم محافظتی بدن برای مقابله با عفونت های ویروسی نشان داده اند.

- پژوهشگران "دانشگاه هاروارد" در بررسی جدیدی، نقش باکتری های روده را در راه اندازی مکانیسم محافظتی بدن برای مقابله با عفونت های ویروسی نشان داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه هاروارد، پژوهشگران مدرسه پزشکی هاروارد (HMS) برای نخستین بار با بررسی روی موش ها نشان دادند که باکتری ساکن روده چگونه می توانند به محافظت در برابر عفونت های ویروسی بپردازند.

این پژوهش، گروهی از میکروب های روده و گونه های ویژه ای را نشان می دهد که سلول های ایمنی را ترغیب می کنند تا به انتشار اینترفرون (Interferon) نوع یک دافع ویروس بپردازند.

همچنین پژوهش ها، مولکولی موسوم به پلی ساکارید ای (Polysaccharide A) را در غشای خارجی سلول شناسایی کرده اند که به واکنش ایمنی محافظ منجر می شود.

به گفته پژوهشگران، شاید این مولکول بتواند بنیانی برای ابداع داروهایی باشد که به تقویت بدن انسان در برابر ویروس ها کمک می کنند.

دنیس کاسپر (Dennis Kasper)، از پژوهشگران این پروژه گفت: با توجه به نقش مهمی که اینترفرون ها در بیماری و سلامت بر عهده دارند، شناسایی یک مولکول باکتریایی که می تواند سیگنال دهی محافظتی این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکتری های روده، مکانیسم محافظتی بدن را در برابر عفونت های ویروسی تقویت می کنند

باکتری های روده، مکانیسم محافظتی بدن را در برابر عفونت های ویروسی تقویت می کنند