مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 00:102020-11-25پزشكي

آیا مدیران در خصوص ابتلای کارکنان خود به کرونا مسؤولیت دارند؟


طبق مواد 85 و 95 قانون کار کلیه کارفرمایان مسؤولیت تامین و نظارت بر سلامت محیط کار و مشمولین قانون کار را برعهده دارند.

- یادداشت_ حسن رجبی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛ جدا از بحث اخلاقی موضوع، وفق بند 8 مصوبات چهاردهمین جلسه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی 1394 در خصوص موضوع سلامت کارکنان دولت، کلیه دستگاه هـای اجرایی مکلف شدند که نـسبت بـه تـدوین و اجـرای برنامـه عملیاتی بهبود وضعیت سلامت کارکنان خـود بـر اسـاس بـسته پایـه خدمات سلامت کارکنان دولت ، اقدام کنند.

همچنین طبق مواد 85 و 95 قانون کار کلیه کارفرمایان مسؤولیت تامین و نظارت بر سلامت محیط کار و مشمولین قانون کار را برعهده دارند.

نظر به اینکه بیماری کووید-19 در بعضی از مشاغل می تواند به عنوان یک بیماری شغلی مرتبط با کار مطرح شود در صورتی که مدیران و کارفرمایان بخش های خصوصی، سازمان ها، نهادها و دستگاه های دولتی تکالیف خود را در خصوص کنترل مواجهه کارکنان خود با ویروس کرونا را انجام ندهند از نظر کیفری و حقوقی مسؤول هستند.

از آنجاییکه استفاده از وسایل حفاظت فردی مثل ماسک های تنفسی سه لایه، آخرین مرحله اقدامات مورد نیاز در زمینه کنترل مواجهه با این عامل خطر محسوب می شود و همچنین احتمال شکست سطح حفاظتی این وسایل در محل های کاری آلوده، بسیار بالاست لذا لازم اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا مدیران در خصوص ابتلای کارکنان خود به کرونا مسؤولیت دارند؟

آیا مدیران در خصوص ابتلای کارکنان خود به کرونا مسؤولیت دارند؟