مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 21:052020-11-25سياسي

حضرت معصومه (س) صاحب مقام «شفاعت جامع» است


استاد حوزه علمیه قم حضرت فاطمه معصومه (س) را صاحب مقام شفاعت جامع و قم را در بیان روایات به عنوان «آشیانه اهل بیت (ع)» معرفی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد چهارشنبه شب و در سخنرانی خود در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به این که قم، مهد زندگی محدّثان و عُلَمای بزرگ از زمان امام باقر (ع) تا به امروز بوده است بیان کرد: مرجع عالیقدر آیت الله شبیری زنجانی درباره اهمیت علما و محدّثان قم چنین بیان می فرماید که شاید حدیث و روایتی در کتاب کافی شریف یافت نشود که در سلسله راویان آن، فردی از محدٍثّان قمی حضور نداشته باشد.

وی افزود: در بیان روایات، عِلم در شهر کوفه جمع و البته همین علم از قم به همه عالَم منتشر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به برخی دیگر از روایات درباره اهمیت قم اشاره کرد و گفت: روایت دیگری چنین بیان می فرماید که اگر قمی ها نبودند، دین مُندرِس و کهنه می شد.

فرحزاد تحصیل طلاب و روحانیونی از سراسر ایران و بیش از 100 کشور جهان را در قم نشانه ای دیگر از اهمیت این سرزمین دانست و گفت: نقل است که 30 هزار راوی و محدّث در قم زندگی می کرده اند و حتی برخی از عُلَما در هنگام ورود به قم، کفش را از پا به در می آوردند تا شاید با پا گذاشتن بر قبور ناشناخته برخی بزرگان و محدّثان، بی احتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت معصومه (س) صاحب مقام «شفاعت جامع» است

حضرت معصومه (س) صاحب مقام «شفاعت جامع» است