مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 17:352020-11-25اجتماعي

هشدار نسبت به سیلابی شدن رودخانه های کارون، دز و مارون در خوزستان


معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به پیش بینی وقوع بارندگی شدید از روز پنجشنبه 6 آذر در استان، نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌های کارون، دز و مارون در پایین دست سدها هشدار داد.

فراز رابعی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به تشکیل کارگروه پایش و برنامه‌ریزی سیلاب در این سازمان، افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی خوزستان، مراجع بین‌المللی و مدل‌های رصد شده از سوی سازمان آب و برق، جبهه بارشی قابل توجهی همه حوضه‌های آبریز خوزستان شامل کارون، دز، کرخه و مارون، را از روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده فرامی‌گیرد.

به گفته وی، در این مدت بارش‌های شدید پیش بینی شده که هم مناطق بالادست و هم پایین دست سدها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به طوری که بارش به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط تا بیش از 200 میلیمتر خواهد بود.

وی با تشریح کانون بارش‌ها در بالادست سدها، گفت: در حوضه رودخانه کارون، بارندگی فوق العاده شدیدی بین سدهای شهید عباسپور و گتوند رخ خواهد داد که باعث می‌شود شمال شرق استان به ویژه شهرهای لالی، دهدز و ایذه تحت تاثیر این بارندگی‌ها قرار گیرند.

رابعی افزود: در حوضه رودخانه دز، کانون بارش در شاخه بختیاری خواهد بود و در حوزه رودخانه مارون نیز شاهد بارش قابل توجه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به سیلابی شدن رودخانه های کارون، دز و مارون در خوزستان

هشدار نسبت به سیلابی شدن رودخانه های کارون، دز و مارون در خوزستان