مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 14:302020-11-25پزشكي

برای بازگشت حس بویایی از دست رفته چه کنیم؟


افرادی که بعد از گذشت چند ماه از بیماری کووید 19 خود هنوز حس بویایی شان بازنگشته است، استفاده از زینک، مکمل های ویتامین A و دسته گروه B و تمرین بویایی در فواصل چند دقیقه ای بهترین راهکار مؤثر خواهد بود.

دکتر معصومه قادری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تمرین بویایی در فواصل چند دقیقه ای لازم است این افراد بویایی های مختلفی را چون بوی لیمو، قهوه و گل رز را که در این تمرین مؤثر خواهد بود، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در بیماری کووید 19 که افراد از اختلال بویایی شکایت دارند، خوشبختانه باید بگوییم بعد از گذراندن دوران بیماری معمولاً در حس بویایی آنها بهبودی حاصل شده و در درصد کمی از موارد مشکل اختلال در حس بویایی از چند ماه تا چند سال طول می کشد.

قادری مطرح کرد: ممکن است در برخی افراد نیز کووید 19 اختلال را این گونه نشان دهد که افراد افزایش حس بویایی داشته و این افزایش حس بویایی باعث شود بوی تعفن احساس کنند و شکایت از بوی تعفن داشته باشند که با گذشت زمان این موارد از مشکلات بهبود یافته از کرونا نیز با گذشت زمان مرتفع خواهد شد.

وی در بخش دیگری گفت: در ادامه تظاهرات شایع نئولوژیک کووید 19 اختلال بویایی در 33 درصد موارد از بیماران دیده شده که این درصد میزان بالایی بوده و به این شکل است که با اختلال چشایی همراه است و با گذشت زمان مشکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای بازگشت حس بویایی از دست رفته چه کنیم؟

برای بازگشت حس بویایی از دست رفته چه کنیم؟