مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 14:202020-11-25پزشكي

واکسن های کرونا در آینده تغییر خواهند کرد


دکتر شروین شکوهی، مدیرگروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا معتقد است: اینکه واکسن کرونا ساخته می شود کار بسیار خوبی است هر چند که خطرات مشخصی دارد ولی در آینده به تدریج خواهیم دید که واکسن ها عوض می .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، متن گفت وگوی شفقنا زندگی با دکتر شکوهی را می خوانید: _ یک سال از تولد ویروس کویید 19 می گذرد و در این یک سال دنیا تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است.

امروز بحث واکسن مطرح است و طبق وعده برخی شرکت های ساخت واکسن احتمال می رود تا سال آینده واکسن این ویروس وارد بازار شود.

به فرض این اتفاق آیا می توان همچنان همراهی دنیا با کرونا را تصور کرد؟ تا زمانی که ویروس خود اشتباه نکرده ما با این ویروس زندگی خواهیم کرد هر واکسنی سال ها طول می کشد تا به نتیجه برسد ویروس کرونا برای از بین رفتن خود باید اشتباه کند، اشتباهی که در سارس و مرس کرد.

ویروس مثل شاگرد تنبلی است که مرتبا از خود رونویسی می کند و مرتبا اشتباه می کند و گاهی این اشتباهات به نفع ما و گاهی به ضرر ما تمام می شود و اینبار جهش ها به ضرر ما تمام شد و به نفع ویروس تمام شد.

گاهی اشتباهات ویروس تغییراتی ایجاد می کند که اگر چه این تغییرات جزیی است ولی همین تغیرات جزیی به یکباره به تغییری عمده تبدیل می شود و ویروس نمی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن های کرونا در آینده تغییر خواهند کرد

واکسن های کرونا در آینده تغییر خواهند کرد