مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 12:102020-11-25دانش

شناسایی خودکار چهره در تصاویر کنترل نشده امکان پذیر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، حمید صادقی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح شناسایی حالت چهره از شخص در تصاویر کنترل نشده گفت: - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تحلیل تصویر چهره با استفاده از فناوری هوش مصنوعی شدند که می تواند حالت چهره را به صورت مستقل از شخص در تصاویر کنترل نشده شناسایی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، حمید صادقی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح شناسایی حالت چهره از شخص در تصاویر کنترل نشده گفت: تحلیل تصاویر چهره در دنیای امروز کاربرد های زیادی دارد.

یکی از تحلیل های مهم در چهره، تشخیص یا شناسایی احساسی است که فرد در چهره خود ابراز می کند (خشم، تنفر، ترس، شادی، غمگینی، تعجب و عادی) که به آن حالت چهره گفته می شود.

وی افزود: حال سوالی که مطرح می شود این است که شناسایی حالت چهره چه کاربردی دارد که برای پاسخ به این سوال فرض کنید یک پزشک بخواهد به طور مداوم در طول شبانه روز شرایط بیمار را ثبت و آمار آن را بررسی کند.

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: با استفاده از یک دوربین و پردازنده می توان چهره فرد را همواره به صورت خودکار بررسی، حالت چهره آن را شناسایی و برای پزشک ثبت کرد؛ حالت درد در چهره، یکی از حالت های چهره ای است که می توان برای این مسأله متصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی خودکار چهره در تصاویر کنترل نشده امکان پذیر شد

شناسایی خودکار چهره در تصاویر کنترل نشده امکان پذیر شد