مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 08:202020-11-25دانش

آیا یک کامپیوتر می تواند به تئوری همه چیز دست یابد؟!


فیزیکدانان می گویند شاید این امر ممکن باشد که یک رایانه بتواند به تئوری همه چیز دست پیدا کند اما به این زودی ها اتفاق نخواهد افتاد و هیچ تضمینی وجود ندارد که ما انسانها نتیجه آن را درک کنیم.

- آیا یک کامپیوتر می تواند به "تئوری همه چیز" دست یابد؟! فیزیکدانان می گویند شاید این امر ممکن باشد که یک رایانه بتواند به "تئوری همه چیز" دست پیدا کند اما به این زودی ها اتفاق نخواهد افتاد و هیچ تضمینی وجود ندارد که ما انسانها نتیجه آن را درک کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیویورک تایمز؛ روزگاری، آلبرت اینشتین نظریه های علمی را اختراعات آزاد ذهن انسان توصیف می کرد اما در سال 1980، استیون هاوکینگ، کیهان شناس مشهور دانشگاه کمبریج، نظر دیگری داشت.

در سخرانی همان سال، وی اظهار داشت که نظریه ای که تئوری همه چیز نامیده می شود ممکن است قابل دستیابی باشد، اما احتمالاً آخرین مراحل دستیابی به آن توسط رایانه ها انجام می شود.

وی گفت: شاید نتوان پایانی برای فیزیک نظری متصور شد اما برای توانایی فیزیکدانان نظری نقطه پایانی وجود دارد.

اثبات تئوری همه چیز هنوز ممکن نیست اما با وجود کامپیوترهایی که امروزه بخش زیادی از کارها وابسته به آنها است مانند ترجمه زبان های مختلف، قابلیت تشخیص چهره، راندن اتومبیل و پیدا کردن شریک زندگی، تصور آنک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا یک کامپیوتر می تواند به تئوری همه چیز دست یابد؟!

آیا یک کامپیوتر می تواند به تئوری همه چیز دست یابد؟!