مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 07:452020-11-25سياسي

لایحه مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده را جهت رفع ایرادات شورای نگهبان اصلاح کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره اصلاح موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده جهت تامین نظر شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان اصلاحاتی را به شرح زیر در این لایحه اعمال و تصویب کردند: با توجه به ایراد ردیف ( 1 ) و تذکر ردیف ( 2 ) شورای نگهبان، در ماده ( 2 )، عبارت در ایران (قلمرو گمرکی) به عبارت در ایران اصلاح شد.

-ماده 3 قبوض آب، برق، گاز، مخابرات و سایر مواردی که به تشخیص سازمان، سند فروش کالا یا خدمت محسوب می شوند، در حکم صورتحساب هستند.

به منظور رفع ایراد ردیف ( 2 ) شورای نگهبان، تبصره ماده ( 3 ) به شرح زیر اصلاح شد: تبصره- قبوض آب، برق، گاز و مخابرات از آنجا که سند فروش کالا یا خدمت محسوب می شوند، در حکم صورتحساب هستند.

-ماده 4 در معاملات غیرنقدی نظیر فروش اقساطی و اجاره به شرط تملیک و قراردادهای پیمانکاری و مشاوره ای طرف قرارداد با کارفرمایان موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/ 7/ 1386 و ماده (29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14/ 12/ 1395، تاریخ تعلق مالیات و عوارض همان تاریخ صدور صورتحساب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شد

لایحه مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شد