مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 06:352020-11-25پزشكي

راهکارهای رفع مشکلات پوستی ایجاد شده در اثر استفاده از ماسک


عضو انجمن متخصصین پوست ایران از ایجاد حساسیت ها و عوارض پوستی در اثر استفاده مداوم از ماسک و مواد شوینده الکلی خبر داد و راهکار های رفع این عوارض را تشریح کرد.

- شجری اضافه کرد: آکنه و جوش های صورت نیزکه با بسته شدن منافذ پوستی به دلیل تعریق واصطکاک مکرر سطح داخلی ماسک با سطح پوست ایجاد می شود را می توان با شست و شوی مکرر با مواد شوینده مناسب هر نوع پوست و استفاده از کرم های مرطوب کننده فاقد چربی برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد زخم ها و عفونت های پوستی ناشی از فشار ماسک بر بینی و اطراف گوش بهتر است از کرم های ترمیم کننده همانند زینک اکساید و موپیروسین استفاده شود.

این متخصص پوست بیان داشت: استفاده از مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل نیز عوارض پوستی از جمله حساسیت ها و اگزماهای حاد پوستی  را ایجاد کرده که شایع ترین دلیل مراجعه به پزشک پوست در حال حاضر این موضوع است.

وی با بیان این که از جمله علائم این عارضه، قرمزی،  پوسته پوسته شدن و سوزش در محل استعمال مواد الکلی است گفت: جهت جلوگیری بهترین کار استفاده از مرطوب کننده های حاوی اوره، گلیسیرین، روغن های گیاهی و مواد صابونی حاوی گیلیسیرین است.

  شجری تاکید کرد: در شرایط حاد این عارضه جهت درمان غیر حضوری و مراجعه کمتر به مطب ها می توان از کورتون های موضعی به صورت کوتاه مدت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای رفع مشکلات پوستی ایجاد شده در اثر استفاده از ماسک

راهکارهای رفع مشکلات پوستی ایجاد شده در اثر استفاده از ماسک