مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 06:002020-11-25پزشكي

گسست اجتماعی، ارمغان شوم عصر کرونا


شاید در نگاه اول کرونا تنها یک بیماری بود، بیماری که گمان می‌رفت تهدید کننده سلامت و جان انسان‌ها است و بس، اما از همان ابتدای شیوع خود ثابت کرد که آمده است تا همه ابعاد زندگیمان را برهم بریزد و سبکی جدید از زندگی را برایمان به ارمغان بیاورد.

حال پس از گذشت 9 ماه و اندی از حضور کرونا در جهان، اگر بگوییم بحران‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از کرونا از تلفات جانی ناشی از کرونا بیشتر بوده است؛ اغراق نکرده‌ایم.

گرچه گفته می‌شود که جهان هرگز به روال عادی قبل از کرونا باز نمی‌گردد اما این رخداد بزرگ اجتماعی در کنار همه پیامدهای منفی که به دنبال داشته است، کنش‌ها و پیامدهای مثبت بسیاری را نیز به ارمغان آورده است که در این گزارش سعی کرده‌ایم که از عینک اجتماعی به اوضاع جهان در عصر کرونا نگاهی بیندازیم.

به گفته یک جامعه شناس، شاید به جرات می‌توان گفت که بعد از طاعون سیاه اروپا که در دهه‌های 1330 و 1340 میلادی در اروپا شکل گرفت، تا به امروز طاعون مرگباری به گستردگی و شعاع کرونا را در جهان شاهد نبوده‌ایم.

اکبر ولدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه کرونا در کنار همه تلفات انسانی و بحران‌ها و فرا بحران‌های اقتصادی که در سطح جهان ایجاد کرده است یک گسست و یا گسل اجتماعی-فرهنگی نیز در سطح جهان بوجود آو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسست اجتماعی، ارمغان شوم عصر کرونا

گسست اجتماعی، ارمغان شوم عصر کرونا