مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 04:502020-11-25بين الملل

پیشنهادی که عملی نشد


دیپلمات های خارجی در بغداد هشدار می دهند که دست کم گرفتن موقعیت شوروی در عراق کار عجولانه ای است و هنوز زود است که بگوییم نفوذ شوروی در عراق کاهش یافته است.

- دیپلمات های خارجی در بغداد هشدار می دهند که دست کم گرفتن موقعیت شوروی در عراق کار عجولانه ای است و هنوز زود است که بگوییم نفوذ شوروی در عراق کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در اوایل آزماه سال 1361 با درج گزارشی به قلم میدلتون گزارشگر خود از بغداد، به بررسی روابط شوروی و آمریکا با عراق و تمایل این کشور به حفظ رابطه با هر دو ابرقدرت و دلایل آن پرداخته است.

رادیو صدای آمریکا بخشی از این گزارش را این چنین منتشر کرده است: میدلتون در ابتدای گزارش خود از بغداد جریانی را شرح می دهد که به نظر او نشانه علاقه بازیافته مقامات عراق به آمریکا است و نشان می دهد که عراق مایل است روابط دوستانه تری با آمریکا داشته باشد.

مفسر این روزنامه در گزارش افزوده است: دیپلمات های خارجی در بغداد هشدار می دهند که دست کم گرفتن موقعیت شوروی در عراق کار عجولانه ای است و هنوز زود است که بگوییم نفوذ شوروی در عراق کاهش یافته است.

عراق که با ایران در حال جنگ است و 85 درصد از تسلیحات خود را از شوروی گرفته است؛ انگیزه قوی برای حفظ روابط خود با شوروی بر اساس عهدنامه معروف 15 ساله دو کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهادی که عملی نشد

پیشنهادی که عملی نشد